Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Tarcze czy bębny?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Tarcze czy bębny?

    NO brawo za odwage :diabelski_usmiech

  • #2
    Tarcze czy bębny?

    Mam u siebie w octavi z tyłu bębny, żeby zmienić na tarcze to jest możliwe? Kolega mnie do tego zniechęca mówiąc że bębny są lepsze( nie krzywią się jak tarcze, lepiej ręczny trzyma,szczęki wolniej się zuzywają) fakt , że alusy lepiej wyglądałyby na tarczach i że to jedyna zaleta.Tak sobie myślę to dlaczego już prawie nigdzie nie zakładają bębnów?.Jaki może być koszt takiej przeróbki?

    Komentarz


    • #3
      Re: Tarcze czy bębny?

      Zamieszczone przez henio
      Tak sobie myślę to dlaczego już prawie nigdzie nie zakładają bębnów?
      bo to prehistoria? Gorzej hamuje i tyle. ZTCPamiętam to chyba w maluchach zakłądali bębny z przodu i z tyłu

      A jak kolega mówi że bębny są lepsze to niech na co dzień hamuje ręcznym (nie pokrzywi tarcz, nie zużyje klocków, aaa no i lampki w światłach stop sie zużyją)

      A co do kosztów to chyba Purchawa sie przymierzał do takiej wymiany. Powinien sie orientować co do kosztów.
      Tak se wspominający Octavię - byly jej posiadacz
      teraz: stalowe A4 B7 2.0 TFSI tiptronic
      czarna AR 156 1.8 T.Spark

      Komentarz


      • #4
        (nie pokrzywi tarcz, nie zużyje klocków, aaa no i lampki w światłach stop sie zużyją)
        Chyba lampki tez nie zaswieca w stopach :twisted: jak recznym hamujemy. Tyle, ze nie polecam jak jest mokro 8)
        Spritmonitor.de

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez Maicroft
          (nie pokrzywi tarcz, nie zużyje klocków, aaa no i lampki w światłach stop sie zużyją)
          Chyba lampki tez nie zaswieca w stopach :twisted: jak recznym hamujemy.
          kurcze "NIE" zjadłem
          Tak se wspominający Octavię - byly jej posiadacz
          teraz: stalowe A4 B7 2.0 TFSI tiptronic
          czarna AR 156 1.8 T.Spark

          Komentarz


          • #6
            Bebny to jak napisal Martinez prehistoria. Bodajze od zeszlego roku we wszystkich autach z moca od 100KM maja obowiazkowo byc montowane z tylu tarcze!
            Oczywiscie bebny zuzywaja sie duzo wolniej ale i duzo slabiej hamuja.

            Najlatwiejszym rozwiazaniem jest wymiana calej tylnej belki. Uzywana kompletna belke mozna trafic juz za 600zl. Do tego trzeba jeszcze dolozyc linke recznego jak w modelu z tarczami z tylu.
            Jako, ze uzywna belka moze trafic sie rozna, to mozna tez zmienic same piasty, plus zaciski, zwrotnice, etc... Koszty do 1000zl bez tarcz i klockow.
            "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
            Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

            STOP ECO-TERRORISM!

            Komentarz


            • #7
              Koszty do 1000zl bez tarcz i klockow.
              Chyba narazie zrezygnuje , chociaż jestem ciekaw jak hamuje się z tarczami z tyłu bo każdy kto przejechał się moją octą był pod wielkim wrażeniem . hamulcóLink jak komuś dałem się przejechać a ja siedziałem na miejscu pasażera to prawie zawsze musiałem trzymać głowe prosto bo inaczej byłaby w szybie :lol: , nie chce myśleć co by było gdybym miał tarczowe :shock: :shock: :shock:

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez henio
                Faktycznie jak komuś dałem się przejechać a ja siedziałem na miejscu pasażera to prawie zawsze musiałem trzymać głowe prosto bo inaczej byłaby w szybie :lol: , nie chce myśleć co by było gdybym miał tarczowe :shock: :shock: :shock:
                Pocieszę Cie: Nie ma dużej różncy. Ojciec ma Octę AGR z 98 (z bębnami), a ja AHF z 2001 z tarczami. Przy normalnej jeździe bez zasadniczej róznicy. Może przy ekstremalnej jeździe tarcze mogły by się mnie grzać. Ale i tak przy ostrym hamowaniu większa siła idzie na przód!
                Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez Masmo
                  Może przy ekstremalnej jeździe tarcze mogły by się mnie grzać.
                  U mnie po calym dniu jazdy na torze bebny zionely takim ogniem, ze rdza z nich splywala

                  Zamieszczone przez Masmo
                  Ale i tak przy ostrym hamowaniu większa siła idzie na przód!
                  Dlatego najlepiej na poczatek zapodac mocniejszy zestaw na przod i nie bedzie az tak zle.
                  "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                  Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                  STOP ECO-TERRORISM!

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez Purchawa
                    Zamieszczone przez Masmo
                    Może przy ekstremalnej jeździe tarcze mogły by się mniej grzać.
                    U mnie po calym dniu jazdy na torze bebny zionely takim ogniem, ze rdza z nich splywala
                    Ale z tego co czytam pod postem masz troszkę więcej kucy :szeroki_usmiech
                    A kolega który rozpoczął temat ma chyba serię i nie jeździ na codzień po torze. Mam porównanie Octy z Golfem II GTD (którym wcześniej powoziłem) i hamule w Octavi są spoko!! W Golfie po 3-4 światłach w mieście musiałem hamować obiema nogami :lol: :lol: :lol:
                    A kasę zaoszczędzoną na przeróbach hamulców lepiej zainwestować w chipsa. Chyba się nie mylę co??
                    Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez Masmo
                      A kasę zaoszczędzoną na przeróbach hamulców lepiej zainwestować w chipsa. Chyba się nie mylę co??
                      Ale znow po chipie warto zainwestowac w lepsze hamulce. Ja po pierwszym programie, seryjne zdarlem szybko do zywego
                      Jak to mowia - nie sztuka jest sie szybko rozpedzic, sztuka jest sie szybko zatrzymac.
                      "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                      Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                      STOP ECO-TERRORISM!

                      Komentarz


                      • #12
                        Uhh, sam już nie wiem czy zmieniać tarcze czy wstawić czipa :wink:

                        Komentarz


                        • #13
                          Lepsze hamulce na przód i potem chipa :diabelski_usmiech
                          www.soft-car.pl
                          www.chiptuning-gdansk.pl


                          - Chiptuning silników benzynowych oraz diesla
                          - Wyłączanie DPF
                          - Hamownia Obciążeniowa

                          Komentarz


                          • #14
                            W temacie hamulcy warto jeszcze zaznaczyc, ze nie powinno sie zakladac mocniejszych klockow do seryjnych tarcz :!: Jezeli decydujemy sie na "pol" sportowe klocki typu Ferodo DS, czy EBC GS, to nalezy tez zalozyc nacinane lub nawiercane tarcze. Wieksza twardosc mocniejszych klockow powoduje, ze wytwarzaja one wieksze temperatury do ktorych zwykle tarcze nie zawsze sa przystosowane i szybko sie deformuja lub scieraja.
                            "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                            Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                            STOP ECO-TERRORISM!

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez henio
                              Uhh, sam już nie wiem czy zmieniać tarcze czy wstawić czipa :wink:
                              Bezpieczenstwo to podstawa, ale nie ma co popadac w paranoje. Nie widze przeszkod, zeby robic program i pozostawac przy seryjnym oheblowaniu.

                              Nie chip prowadzi samochod tylko kierowca - if ya know what i mean.... :wink:
                              TDI 205PS

                              Komentarz

                              POWRÓT NA GÓRĘ
                              Pracuję...
                              X